Visací zámek zahajuje šestnáctou sezonu

(opsáno z Lidových novin, 12.3.1998)

Visací zámek zahajuje šestnáctou sezonu

Legenda českého punk/rocku nahrává nové album.

PRAHA - Sérií koncertů v českých rockových klubech a nahráváním výběrového retrospektivního alba zahájila šestnáctou hudební sezonu legenda původního českého punkrocku - Visací zámek (VZ). Kromě dlouhodobě neměnného složení charakterizuje polistopadovou tvář kapely i stabilní repertoár doprovázený takřka neotřesitelnou stylovou věrností. Recesistický punkrock s původními českými texty a četnými vedlejšími hudebními motivy (od heavy metalu až po reggae) doprovází i nadále obliba zahalovat tuto tvorbu do záměrně matoucích stylových nálepek; anachronická pojmenování typu metalpunk doprovázejí přitom současný VZ již od dob jeho prvních vystoupení na strahovské Sedmičce. Ta započala již ve dvaaosmdesátém roce a naplno se rozvinula na prahu druhé poloviny osmdesátých let; mezidobí nucených koncertních přestávek splývá se zásahy tehdejších hudebních cenzorů, které v předlistopadovém stranickém tisku ohlašoval známý článek Karla Krýzla Nová vlna se starým obsahem. V pořadí osmé album Visacího zámku se prozatím skrývá pod minimalistickým pracovním názvem Best of a následuje předchozí projekty Jako vždycky, Sex a Cíl. S největší pravděpodobností spatří světlo světa již za dva měsíce a bude obsahovat plných dvaadvacet skladeb, které zahrnou výběr ze všech předchozích titulů vydaných firmou Monitor a hudebním vydavatelstvím časopisu Reflex; kromě nových verzí tradičních hitů (Traktor, Stromeček, Hymna šibeničních bratří) zde zazní i dvě nové původní písně; trhákem má být jedna skladba převzatá od britské punkové legendy Sex Pistols. Poslední sezonu Visacího zámku charakterizuje kromě obnovení intenzivních koncertních a nahrávacích aktivit i vystupňovaná snaha po totálním mediálním zviditelnění . Její součástí je založení fanklubu skupiny s rozsáhlou sítí spolupracovníků a také internetová stránka (http://www.visaci.cz), v níž je monitorována historie kapely na pozadí širšího vývoje české i zahraniční punkrockové scény. Po středečním koncertě v pražském rockovém klubu Újezd vystoupí Visací zámek příští pátek na frýdeckomístecké alternativní scéně Stoun, sobota bude patřit brněnské Musilce; o týden později uvítají kapelu fanoušci v Chropyni u Kroměříže a série březnových koncertů vyvrcholí 28. 3. v Bratislavě.

čap, Lidové noviny, 12.3.1998, str. 1
opsala a poslala Marky

Známka punku109